همسان سازی حقوق بازنشستگان ادامه می یابد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات امیدواریم بازنشستگان در سال آینده از فواید همسان سازی بهره مند شوند.

به گزارش تحریریه، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون برنامه، قانونی ویترینی، یعنی همه آن را مشاهده و باید آن را اجرا کنند، ادامه داد: کمیسیون تلفیق برای رفع این دغدغه تصویب کرده که در سال 1401 همسان سازی حقوق بازنشستگان ادامه یابد و مبلغی نیز برای تحقق این امر پیش بینی شد که برخی از بازنشستگان کشوری ابهام داشتند که این رقم کم است، اما باید به این نکته توجه کرد که تداوم اجرای همسان سازی حقوق اهمیت دارد.

حاجی بابایی با بیان اینکه منابعی پیش بینی شده که دولت بتواند همسان سازی حقوق بازنشستگان را انجام دهد، تصریح کرد: همسان سازی افرادی که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، از محل اعتباری حدود 90 همت پیش بینی شده برای این سازمان انجام می پذیرد. همچنین حدود 15 همت برای همسان سازی بازنشستگان لشگری و کشوری پیش بینی شده است. امیدواریم بازنشستگان در سال آینده از فواید همسان سازی بهره مند شوند.  

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 مجلس در پاسخ به سوال دیگری درخصوص اینکه آیا نظر ستاد کل نیروهای مسلح درباره خرید خدمت سربازی برای مشمولان خارج از کشور و معافیت مشمولان متأهل با 2 فرزند اخذ شده است، گفت: در صحن کمیسیون تلفیق مصوبات و پیشنهاداتی داریم، در برخی موارد پیشنهادات پس از بحث و بررسی به رأی گذاشته شده و با آن موافقت می شود، اما کمیسیون تلفیق مجدد آن را حذف می کند. در واقع مصوبه اصلاح می شود، اما فضای بیرونی تحت تاثیر قرار می گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس یازدهم ادامه داد: درخصوص بحث سربازی پیشنهادات متنوعی مطرح شد، در مرحله اول مصوبه ای داشتیم که در گام بعدی این مصوبه تعدیل شد، مصوبه دیگر درباره مشمولان خارج از کشور بود، همکاران معتقد بودند در صورت لحاظ کردن اصل 110 قانون اساسی و با همکاری دولت، می توان شرایطی فراهم کرد که ایرانیان مشمول خارج از کشور کارت پایان خدمت خود را دریافت کنند. موضوع دیگری نیز بود مبنی بر پیش بینی مبلغی برای خرید سربازی که از آنجا که نظام جمهوری اسلامی نظر مساعدی نسبت به خرید و فروش سربازی ندارد، همکاران مطرح کردند که صدها هزار نفر در کشور هستند که بیش از 30 سال سن داشته و دارای 2 فرزند نیز هستند، بهتر است شرایطی فراهم شود که این افراد از سربازی معاف شوند، چرا که با این موضوع این افراد از یکسو می توانند وارد بازار کار شوند، از سوی دیگر معیشت خانواده آنها تامین شود. همچنین انگیزه ای برای ازدواج و فرزندآوری ایجاد خواهد شد. البته این مصوبه منوط به رعایت اصل 110 قانون اساسی و تصویب در صحن علنی است.

وی درباره اینکه آیا نظر ستاد کل نیروهای مسلح درخصوص موضوع مذکور گرفته شده است؟ توضیح داد: صحبت هایی شده است، اما نمی توان به صورت شفاهی آن را پیش برد، اگر موضوع مذکور در صحن مصوب شد، موضوع در شورای نگهبان پیگیری می شود.

پایان/

۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر: 16734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      0 0
      چیزی بیش از 2/5 میلیون بازنشسته کشوری ولشکری داریم 15 همت راتقسیم براین تعداد کنید وان را تقسیم بر 12 ماه سال بنمایید تا مشخص شود این رقم دردی از بازنشستگان را درمان نمی کندهر نفر ماهیانه 500 هزارتومان
      • سعید IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
        0 0
        نه ببخشید جناب ۹۰درصد حقوق شاغل باید اضافه بشه قانونه شاید دو میلیون شاید سه تا چهار میلیون تومن باشه خدارا شکر که میخوان اجراش کنند
    • سعید IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      0 0
      باسلام با تشکر از اعضای کمیسون تلفیق که لطف را به به بازنشستگان ابراز نمودند و دغدغه ی معیشت آنها را رفع نمودن😁😁😁😁😁